070-3260413 lizzy@lizzydewilde.nl

Lead generation

Sinds een tijdje houd ik mij bezig met lead generation.
Daar wist ik voorheen eigenlijk niets van. Maar ineens kwam het op mijn pad.
Zo gaan die dingen.

En ik dacht: ik doe nu zo veel nieuwe kennis op, misschien hebben andere ZZP’ers en ondernemers hier ook iets aan! Vandaar mijn idee om hierover te bloggen.

Oké, lead generation dus.

Lead generation is het werven van potentiële klanten via je website

Een lead is een potentiële klant. Iemand die je website bezoekt. Omdat hij op zoek is naar iets op internet en toevallig – of bewust – op jouw website terechtkomt.
Hartstikke mooi natuurlijk, daar heb je die website ook voor.

De bedoeling is dat je niet alleen veel bezoekers naar je website trekt, maar dat die bezoekers ook een tijdje op je website blijven en uiteindelijk klanten worden.

Je wilt leads dus omzetten in betalende klanten

De bezoekers van je website zijn je online bezoekers. Elke online bezoeker is een potentiële klant! Daar moet je zorgvuldig mee omspringen. Sterker nog, die moet je vangen. Gemiddeld
blijft een bezoeker slechts 3 seconden op je website. Dan is hij weer verdwenen. En de kans
is groot dat hij nooit meer terug komt. Mis dus geen enkele bezoeker want daarmee mis je omzet!

Tot zover.
Volgende keer meer over hoe je de online bezoekers kunt vangen en aan je kunt binden.
Dat gaat namelijk niet vanzelf.

Wil je nu al meer weten?
Lees dan Hoe vang je de bezoekers van je website?

PS: ik werk samen met Ronald Kloots van KlantenScoren.nl.
We bouwen de Verkoopmotor: een online e-mail marketing automation systeem
en dat heeft alles met lead generation te maken.